Ketam

Biar Ketam Jalannya Senget Asal Fikirnya, Akalnya, Tuturnya Lurus

Thursday, March 28, 2013

Zul Noordin Ramal 10 'Taktik Licik' Anwar Ibrahim Menjelang Pilihan Raya





Datuk Zulkifli Noordin adalah merupakan salah seorang individu yang pernah rapat dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Selaku bekas peguam Anwar, ahli Parlimen Kulim – Bandar Baharu ini sudah tentu sangat masak dengan strategi ataupun langkah-langkah licik Anwar di dalam menagih sokongan rakyat terhadapnya.

Dan menjelangnya Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 tidak lama lagi, Zulkifli yang kini sudah meninggalkan ‘anugerah tuhan’ itu telah mengumumkan 10 ramalannya tentang apa yang akan dilakukan oleh Anwar demi menagih sokongan ataupun simpati para pengundi di negara ini untuk mencapai cita-citanya menjadi Perdana Menteri.

10 ramalan tersebut ialah:

1.   Menggunakan keluarga Saiful Bukhari (bekas pembantu peribadi Anwar yang mendakwa diliwat) sendiri untuk melawan Saiful. Ia sudah pun berlaku di mana baru-baru ini kita ‘digempar/digempak’ kan dengan pengakuan bapa kandung Saiful yang mendakwa tuduhan liwat itu adalah konspirasi.

2.    Akan berlaku kejadian Anwar ditembak sewaktu kempen pilihan raya. Dia akan rancang suasana di mana kejadian tembakan berlaku tetapi peluru tidak kena pada dirinya, tetapi akan kena isteri atau anaknya… SELEPAS ITU, DIA AKAN KATA KERAJAAN UMNO ZALIM. Taktik raih simpati yang amat licik. Menurut Zul Noordin, bunga-bunga ke arah kononnya hidup dia dalam bahaya sudah dimulakan apabila pengawal peribadi Anwar mencabut pistol ketika mengiringi Anwar dalam kereta ke satu lokasi tahun lepas.

3.    Seorang Pegawai kanan badan kehakiman akan mengeluarkan kenyataan bahawa kes liwat Saiful dan Azizan adalah rekaan semata-mata. Menurut Zul Noordin, beliau difahamkan bahawa usaha memujuk pegawai berkenaan sedang giat dijalankan.

***Kemampuan Anwar dari segi ini jangan dipandang rendah kerana bekas Peguam Cara Negara II, Mohd Yusof Zainal Abiden yang membuka firma guaman sendiri berjaya diyakinkan untuk mewakilinya dalam satu kes yang datang selepas kes liwat Saiful.

4.    Anwar akan bersumpah dengan ayat tipu (Anwar akan bersumpah dengan tidak menepati kehendak syarie, DIA AKAN KATA ” Demi allah, saya tak buat apa yang Umno tuduh “, MAKA PEMBANGKANG AKAN KATA ” Tu dia, Anwar Ibrahim dah bersumpah menafikan dia meliwat Saiful. Sudah tentu penyokong dan cybertrooper pembangkang yang selama ini hanya reti menggunakan istilah fitnah dan bodoh serta UMNOgkok untuk mempertahankan bos mereka mendapat peluru baru.

5.    Anwar akan keluarkan JAM OMEGA TIRUAN di saat-saat akhir sebelum hari mengundi. (menurut pihak dalam pembangkang, mereka sebenarnya sudah pun membeli jam yang sama macam yang dijumpai oleh Datuk Eskay. Namun, Anwar dijangka tidak mahu keluarkan sekarang kerana pihak polis sempat untuk menyiasat ketulenan jam berkenaan dan menujukkan jam sebenar, oleh itu di saat-saat akhir baru jam berkenaan dikeluarkan dan beliau akan kata “INI DIA JAM ITU, SAYA DIFITNAH SEBENARNYA..”

6.    Memujuk ahli-ahli yang berhormat (ADUN dan Ahli Parlimen) PKR yang keluar parti supaya kembali ke dalam PKR. Mereka juga akan membuat kenyataan bahawa mereka keluar dahulu kerana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merasuah mereka dengan wang ringgit. Menurut Zul Noordin, calon-calon tersebut kini tertekan kerana anak isteri mereka juga ditekan (digangu) oleh pihak-pihak tertentu. Pada masa yang sama, mereka juga ditawarkan dengan bayaran yang lumayan yang tidak mampu ditolak.

***Kenyataan Zul Noordin yang ini selari dengan dakwaan Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik bahawa ada usaha di pihak Anwar untuk membayar rakannya (salah seorang Trio Datuk T), Datuk Shazryll Eskay untuk menafikan video Anwar bersama pelacur China yang terbit tahun 2011 lalu. Eskay dijanjikan wang dalam jumlah yang yang keterlaluan. Banyak betul wang yang sedang berlegar di pihak pembangkang jika dakwaan itu betul.

7.    Azmin Ali akan keluarkan video lakonan yang dia telah berbaik dengan emaknya. Sedangkan video tersebut telah diambil ketika Mak Tom pengsan dan tidak sedarkan diri. Azmin dikatakan datang membawa jurugambar untuk mengambil gambar konon dia cium tangan dan dahi mak dia dan dia akan kata yang dia dah balik sebenarnya.

***Perkara ini sudah pun diulas dan didedahkan Ummi Hafilda baru-baru ini.

8.    Peguam-peguam dan polis yang terlibat dalam kes Altantuya dipujuk supaya mengaku bahawa Najib terlibat dalam kes tersebut. Maklumat yang diterima Zul Noordin ialah berkemungkinan besar menunjukkan pembangkang sedang cuba memujuk para pegawai dari atasan sampai ke bawah yang menyiasat kes Altantuya dengan persediaan untuk membayar mereka supaya tampil membuat kenyataan memang Najib terlibat dalam kes Altantuya.

9.    Mereka akan hina dan fitnah isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor sebagai terlibat dengan skandal. Dipercayai seorang bekas pegawai Rosmah akan membuat akuan bahawa isteri PM itu terlibat dengan penyalahgunaan wang rakyat. pegawai tersebut sedang dipujuk, sedang digoda, sedang ditawarkan habuan untuk keluar supaya buat kenyataan bahawa rosmah terlibat dengan pelbagai skandal dan penyalahgunaan wang rakyat, wang negara.

***Ada sesiapa terperanjat ke yang Rosmah akan dijadikan sasaran? Memang itu taktik pembangkang dari dulu lagi. Zaman Pak Lah serang Khairy Jamaluddin (KJ)…taktik bagi panas hati orang dengan kisah-kisah kekayaan dan salah guna kuasa, selepas itu taktik yang sama digunakan cuma wataknya ditukar daripada KJ kepada Rosmah.

10.    Setiap ahli PAS diminta bersumpah untuk mengundi pakatan dalam PRU nanti. Mengikut maklumat yang diterima daripada orang dalam PAS, bahawa setiap ahli PAS akan diminta bersumpah ” wallahi, wabillahi, watallahi, aku ahli pas, bersumpah dengan nama Allah, dalam PRU 13, aku hanya akan mengundi calon DAP, PKR dan PAS, jika aku mengundi selain calon DAP, PKR dan PAS ……… ” (nauzubillah min zalik). (begini lah bagaimana PAS permainkan agama demi kuasa ke putrajaya.)…


Untuk itu, kita diingatkan agar tidak terpengaruh sekiranya dalam masa terdekat menjelang PRU13 nanti, perkara-perkara yang dinyatakan oleh Zulkifli Noordin ini menjadi kenyataan..




1 comment:

  1. Salam Ukhwah! Salam penuh semangat
    Dalam sibuk2 duk melepak di markas, menampal poster dan berhujah di warong kopi. Sedar tak sedar, baki hari berkempen tinggal beberapa hari aje lagi, dua, tiga hari lagi dah nak mengundi kita semua. Saya pilih mengundi! Hahaha.. Ragam PRU13 ni agak luar biasa, Keputusan PRU13 agak sukar untuk diramal. Memang orang kita suka sangat buat ramalan dan berteka teki benda-benda macam ni.. Siap buat research Koleksi Keputusan Pilihan Raya Umum Malaysia 1959 hingga 2008 lagi tu.. Semangat sungguh, macam-macam la Ragam PRU13 dapat kita lihat.. Yang penting, kita turun mengundi 5 Mei nanti. Lagi satu jangan la kita buat kecoh, kasi panas pulak hari mengundi nanti.. Selamat mengundi dari Hootoh Blog Demam PRU13

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...