Ketam

Biar Ketam Jalannya Senget Asal Fikirnya, Akalnya, Tuturnya Lurus

Tuesday, March 19, 2013

Anwar umum Kit Siang tanding kerusi Gelang Patah




Muktamad!Veteran DAP, Lim Kit Siang telah disahkan akan bertanding di kerusi parlimen Gelang Patah pada pilian raya umum ke-13 nanti.

Perkara tersebut disahkan oleh Ketua Pembangkang,Datuk Seri Anwar Ibrahim di dalam ucapannya pada majlis sambutan ulang tahun DAP di Skudai malam tadi..

"Memang ia kerusi PKR, tapi jika Kit Siang bantu kami jadi calon Gelang Patah, saya akan beri sokongan penuh," kata Anwar.

Lim kemudian dalam ucapannya berkata beliau bersedia untuk mengambil risiko mempertaruhkan dirinya sebagai calon walaupun Ketua PKR Johor Chua Jui Meng sebelum ini tidak bersetuju kerusi itu diberikan kepada DAP.

"Ini adalah cabaran terbesar saya dan saya tidak tahu sama ada saya akan selamat atau tidak.

"Tapi saya perlu ambil risiko untuk bawa perubahan dalam negara ini," kata Lim di hadapan ribuan penyokong yang hadir.

Kerusi Gelang Patah kini disandang oleh Pengerusi Wanita MCA Johor Tan Ah Eng.

Pada pilihan raya umum 2008, Tan menewaskan calon PKR Zaliha Mustafa dengan majoriti 8,851 undi.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...