Ketam

Biar Ketam Jalannya Senget Asal Fikirnya, Akalnya, Tuturnya Lurus

Monday, September 07, 2015

Isteri Penentu Kejayaan Wakil Rakyat BN




Ipoh – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata isteri wakil rakyat mempunyai peranan yang besar dalam menentukan kejayaan seseorang pemimpin.

Beliau berkata mereka berperanan sebagai pengukuh semangat ketika senang dan susah selain bertindak sebagai pemberi semangat, sokongan dan dorongan.

“Dengan semangat kekitaan kita, kebersamaan kita, tidak ada sebab kita tidak boleh menghadapi segala cabaran yang ada di hadapan, dan inilah yang saya ‘stress’kan sebagai semangat kerja berpasukan antara wakil rakyat dan isteri.

“Ini amat penting bagi kita sebab kalau isteri kita mainkan peranan seperti ini, maknanya kepala kita tak berserabut dan tenang.

“Kalau isteri kita buat perangai, kepala kita berserabut dan kita tak boleh jadi pemimpin atau wakil rakyat yang baik,” katanya.

Perdana Menteri berucap pada majlis makan malam ‘Sehati Kita Sejiwa’ dan penutupan Program Tahunan Isteri Wakil Rakyat Barisan Nasional Se-Malaysia.

“Sebagai isteri wakil rakyat, dia mesti jaga kita, jaga keluarga kita, jadi teman kita dan jadi segala-galanya supaya kita dapat menjadi wakil rakyat BN yang disenangi oleh rakyat,” katanya.

Beliau berkata sehubungan itu, wakil rakyat dan pemimpin perlu menghargai pengorbanan isteri masing-masing.

Dipetik daripada portal berita PostMetro.net



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...