Ketam

Biar Ketam Jalannya Senget Asal Fikirnya, Akalnya, Tuturnya Lurus

Wednesday, May 08, 2013

Layan Gambar 'Jari Berdakwat' Selebriti Malaysia 5 Mei Lalu




5 Mei 2013, tarikh keramat Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 bagi seluruh rakyat Malaysia yang layak keluar mengundi bagi memilih pemimpin yang dirasakan layak untuk diberikan mandat mentadbir negara dalam tempoh lima tahun yang akan datang.

Dan sebagaimana yang telah kita ketahui, Barisan Nasional (BN) di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak telah sekali lagi diberikan kepercayaan untuk meneruskan agenda transformasi di dalam memacu pembangunan negara agar seiring dengan negera-negara maju lain di dunia.


Walaupun terdapat usaha dari pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mencemar proses demokrasi berperlembagaan yang diamalkan di negara ini untuk kepentingan agenda peribadi dengan cubaan untuk menidakkan pilihan rakyat, namun diharapkan agar ia tidak membantutkan hasrat kerajaan BN untuk meneruskan dasar-dasarnya yang mendatangkan faedah kepada rakyat.

PRU13 ini juga menyaksikan tercatatnya sejarah peratusan keluar mengundi yang tertinggi pernah dicatatkan sepanjang 13 kali pilihanraya dijalankan di negara ini. Laporan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) menyaksikan seramai 80 peratus pengundi telah keluar menunaikan tanggungjawab mereka pada hari tersebut.

Untuk rekod, sebanyak 8,245 pusat pengundian dibuka di seluruh negara manakala jumlah keseluruhan pemilih berdaftar pula ialah seramai 12,885,434.

Pastinya golongan selebriti juga tidak ketinggalan daripada menunaikan tanggungjawab mereka untuk membuang undi. Bagi membuktikan mereka sudah melaksanakannya, kebanyakan artis-artis popular tanahair ini telah memuatnaik gambar jari mereka yang dicalit dengan dakwat di laman-laman sosial milik mereka.

Antara selebriti-selebriti tersebut ialah Erra Fazira, Farid Kamil, Erma Fatima, Hairie Othman, Datuk Siti Nurhaliza dan juga Zed Zaidi.

Jom layan gambar-gambar yang dimuatnaik oleh mereka pada hari tersebut.

*Lambat sikit pasal Ketam agak sibuk dua tiga hari ni..hehehe





Sharifah Amani dan bapanya

Dynas Mokhtar

Erma Fatima



Erra Fazira



Farid Kamil dan adiknya


Fida Ibrahim



Hairie Othman



Iqram Dinzly


Jipie Pesawat


Liyana Fizi



Datuk Siti Nurhaliza dan kakak ipar



Umie Aida



Zed Zaidi




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...